Uitleg om je te helpen gebruik te maken van alle functies van Lyra WMS als fulfilmentbedrijf!
49 artikelen
Retourredenen instellenRetourredenen gebruiken klanten om aan te geven wat de reden voor retour is in het retourportaal.
Retourportaal instellenElke fulfilmentklant krijgt zijn eigen retourportaal om te gebruiken voor gekoppelde webshops
De retouren instellenBepaal in welke staat en geretourneerd product valt en welke acties hier bij uitgevoerd moeten worden.
Retouren verwerkenVerwerk retouren op een veilige en efficiënte manier
Gebruikersrollen aanmaken, wijzigen en toewijzen aan gebruikersDoor rechten aan gebruikersrollen toe te wijzen kan je zelf instellen wat gebruikers en fulfilmentklanten mogen doen en zien.
Administrator passen toevoegen en gebruikenZo stel je een administrator pas in om medewerkers eenmalig extra rechten te geven
Nieuwe gebruiker aanmakenMaak een nieuwe gebruiker aan voor fulfilmentklanten en medewerkers
Inloggen als fulfilmentklant en online gebruikers zienZien of je gebruikers online zijn, waar ze mee bezig zijn en dingen zien vanuit het perspectief van je klant kan heel waardevol zijn.
Hoe maak ik een fulfilmentklant aan in Lyra?In dit artikel lees je hoe je een fulfilmentklant kunt aanmaken en ook het bijbehorende account.
Track & trace e-mail personaliseren & verzendenStuur vanuit Lyra WMS een verzendbevestiging e-mail naar je klanten toe met de track and trace en richt deze naar eigen thema in.
Een verzendmethode aanmakenVerzendmethodes heb je nodig om labels aan te maken die je kan gebruiken bij het verwerken van picklijsten.
Track & Trace SMS versturen bij verzending
Waarom kan ik geen verzendlabel aanmaken?Vaak heeft het niet kunnen aanmaken van een label te maken met regels vanuit de vervoerder. Vind de meest voorkomende issues per vervoerder.
Sendy koppeling makenIntegreer makkelijk LyraWMS met Sendy om zo gebruik te maken van de diensten van het verzendplatform
Verzendmethodes condities toevoegenDoor filters en condities in te stellen, kun je ervoor zorgen dat de juiste verzendmethode automatisch wordt gekozen voor elke picklijst
Locaties toevoegenLocaties kan je snel en eenvoudig aanmaken met de locatie wizard of één voor één toevoegen.
Magazijn plattegrond voor looprouteZet je magazijn in kaart om altijd de snelste looproute te krijgen en je omloopsnelheid drastisch te verhogen.
Locatietypes aanmaken, wijzigen en toewijzenLocatietypes zijn belangrijk om onderscheid te maken tussen soorten locaties en worden gebruikt bij het factureren van voorraadopslag.
Drop-off punt instellen en gebruikenDrop-off punten gebruik je om overzicht te houden welke pakketjes waar zijn beland en verschillende vervoerders van elkaar te scheiden.
Werklocaties aanmaken (paktafels/drop-off)Werklocaties zijn locaties in het magazijn waar geen voorraad wordt opgeslagen en acties worden uitgevoerd
Bestellingenoverzicht, bestelling maken en statussenOptimaal gebruik maken van de bestellingenoverzicht, de bijbehorende bestellingstatussen en handmatig een bestelling aanmaken
Hoe wijzig ik een adres, email of telefoonnummer?Soms krijgt je klantenservice door dat een adres niet klopt en gewijzigd moet worden. In dit artikel lees je hoe je dit doet in Lyra.
Bestellingen importeren met .csv templateAls je in één keer een groot aantal orders wilt importeren naar Lyra buiten een koppeling om, dan doe je dat het beste met een .csv import.
Bestelling detailsEen bestelling bevat informatie over de klant, producten, status, labels en uitgevoerde acties
Zendingen en track & tracesEen overzicht van alle aangemaakte labels en de status en informatie hiervan
Snooze redenen aanmakenJe kan picklijsten en bestellingen snoozen om ze even opzij te schuiven. Met snooze redenen kan je snel een reden voor het snoozen opgeven.
Bestelling opsplitsen voor deellevering
Inslagbestelling aanmakenMet een inkoopbestelling kondigt een fulfilmentklant aan dat voorraad naar het magazijn gestuurd zal worden.
Inslagbestelling verwerkenEen correcte inslag is cruciaal voor de juiste voorraadaantallen en het verwerken van de bijbehorende bestellingen
Inslagbestelling importeren met spreadsheet (.xlsx)
Inslagbestelling wijzigen na verwerkingJe kan na verwerking van een inslagbestelling de producten herstellen om de ingeslagen waardes aan te passen mocht er iets veranderd zijn
Bulk Shipping van picklijstenVerwerk met een paar klikken alle picklijsten in je batch
Houdbaarheidsdatum toevoegen aan je voorraadMet onze THT additie kan je een houdbaarheidsdatum toevoegen aan iedere locatie van een product
Voorraad aan meerdere locaties toewijzen bij inslagJe kan tijdens inslag van een inslagbestelling meerdere locaties bij ieder product selecteren om voorraad te splitsen
Picklijst statussenPicklijsten en bestellingen hebben verschillende statussen om de staat aan te duiden
Picklijsten verwerkenPicklijsten verwerk je om een bestelling af te ronden. Dit kan per bestelling of in batches
PicklijstenoverzichtKrijg controle over je picklijsten en voer acties in grote aantallen uit voor tijdrovende taken
Batches aanmaken en verwerkenBatches zijn de meest efficiënte manier om een groot aantal orders achter elkaar te verwerken.
Picklijst flows instellenEen flow beschrijft hoe de picklijst verwerkt dient te worden. Welke papieren uit de printer komen en wanneer, zowel als de scan momenten.
Automatisch dozen toevoegen aan picklijstGebruik elke keer de beste doos voor de bestelling door dit te automatiseren
Automatisch snoozen van picklijsten en bestellingenHaal bestellingen die niet verwerkt mogen, kunnen of hoeven te worden uit het zicht door deze met regels automatisch te snoozen.
Productlocatie bewerken in picklijstWijzig de gebruikte locatie van producten in de picklijst naar andere gekoppelde locaties.
Orderpickkar gebruiken in een batchMet pickbakken kan je paperless en zeer efficient batches picken en verwerken
CN22/23 formulier en Commercial Invoice genererenVoor zendingen buiten de Europese Unie is het noodzakelijk om een CN22 of CN23 formulier en een Commercial Invoice mee te sturen.