Naar de hoofdinhoud
Retouren verwerken

Verwerk retouren op een veilige en efficiënte manier

Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Retouren opzoeken

In plaats van het product te zoeken om een bestelling te verwerken, zoek je nu de juiste retour op die hoort bij het retourneerde pakketje dat je hebt. Dit kan op verschillende manieren.

Retouren opzoeken die aangemaakt zijn in het retourportaal of geïmporteerd zijn uit het verkoopkanaal

  1. Ga naar Retouren links in het menu

  2. Zoek de bijbehorende retour op door de barcode van het retourlabel te scannen in de zoekbalk.

    Retouren die niet zijn aangemaakt in het retourportaal of geimporteerd zijn uit het verkoopkanaal kan je vinden met de informatie op het retourlabel zoals de naam van de ontvanger of een adres.

  3. Je ziet één resultaat van de retour die hoort bij het label dat je hebt gescand.

    Als je geen resultaten krijgt betekend het dat deze retour niet is aangemaakt in het retourportaal of is geïmporteerd uit het verkoopkanaal.

    Als je de naam van de klant opzoekt dan zie je alle retouren waar de naam bij gevonden kan worden. Je kan ook de bestelling van een onbekende retour opzoeken door deze met de naam op te zoeken ipv de barcode.

Retour verwerken

  1. Ga links in het menu naar Retouren

  2. Zoek en open de retour die je wilt verwerken

  3. In de retour zie je gegevens over de retour zoals de bijbehorende bestelling, track and trace, geretourneerde producten en fulfilmentklant.

  4. Kies voor het product dat je wilt verwerken dat je deze ontvangen hebt door op Ontvangen te klikken

  5. Nu kan je beginnen het product te verwerken

    1. Mocht de reden voor retour verkeerd zijn ingevuld, pas deze dan aan.

    2. Als je een foto wilt toevoegen van de retour om de staat van het product te delen met de fulfilmentklant, selecteer dan Afbeelding toevoegen en maak een foto met je webcam of selecteer een bestand uit je computer.

    3. Je zal, afhankelijk van de product instellingen, moeten aangeven of het product gesealed retour is gestuurd. Indien dit niet het geval is, kan je vervolgens aangeven of alle onderdelen van het product aanwezig zijn.

    4. Selecteer de Staat van het product. Afhankelijk van de geselecteerde staat selecteer je de locatie waar het product terug op voorraad kan worden gelegd. (Als je geen opties hebt voor de Staat van het product, stel deze dan in met behulp van dit artikel)

    5. Afhankelijk van je retourinstellingen vul je ook de reden in voor het selecteren van de staat van het product.

  6. Herhaal dit voor elk product in de retour en klik op Retour verwerken om de retour af te ronden en de producten terug op locatie te leggen.

Succes met verwerken van je retouren!💪

Was dit een antwoord op uw vraag?