Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesVeelgestelde vragenProbleemoplossing
Waarom worden mijn bestellingen niet geïmporteerd?
Waarom worden mijn bestellingen niet geïmporteerd?

Bestellingen kunnen om veel redenen niet worden geïmporteerd. Zoek met dit artikel uit hoe je dit kunt oplossen.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je bestellingen moeten uiteraard allemaal geïmporteerd worden, en als dat niet gebeurd is er duidelijk iets mis. De oorzaak kunnen verschillende dingen zijn. Ik leg hier uit wat je kunt doen om dit te troubleshooten en zo zelf op te lossen.

Kijk altijd eerst in de Importeer Status pagina om te zien waar het probleem ligt.

Bestellingen importeer status controleren

  1. Integraties Verkoopkanalen → Open je Verkoopkanaal

  2. Klik op Importeer status

  3. Hier vind je een overzicht van alle bestelling import verzoeken die zijn gedaan.
    Imported betekend dat de bestelling succesvol is geïmporteerd en failed als dit dus niet is gelukt.

    Onder REDEN vind je de reden voor de fout. De twee meest voorkomende fouten zijn Sku [SKU van product] not found for [Fulfilmentklant] en Cant import orders with unknown skus. Products without sku: [Productnaam].

    Dit houdt in dat de bestelling één of meerdere producten bevat die niet bekend is in Lyra onder de SKU of barcode, of de bestelling één of meerdere producten bevat zonder SKU in het verkoopkanaal.

SKU not found for order

Als de fout is, SKU [SKU van product] not found for [Fulfilmentklant] kan je de zo oplossen:

  1. Ga naar Producten en zoek naar de SKU die niet is gevonden volgens de bestelling import status pagina.

  2. Als je het product toch wel kan vinden, ga dan gelijk naar stap 3. Als je het product niet kan vinden, volg dan deze stappen.

    1. Weet je zeker dat het product al in Lyra staat maar toch kan je hem niet terug vinden?

      1. Zoek dit product op en pas deze aan door op Product aanpassen te klikken.

      2. Voeg de ontbrekende SKU toe aan de barcode veld. Als dit het product is dat niet is geïmporteerd dan is het waarschijnlijk omdat deze onder een andere SKU bekend is in Lyra.

      3. Je kan nu gelijk door naar stap 3.

    2. Staat het product nog niet in Lyra?

      1. Je kan het product handmatig toevoegen. Hier daar meer over. Zorg er in dat geval wel voor dat de SKU uit het kanaal toe is gevoegd aan.

      2. Je kan dit ook automatisch doen op de volgende manier. Voeg het ontbrekende product toe door vanuit de Verkoopkanaal instellingen te klikken op Importeer producten.

      3. Ga na een paar minuten naar Producten in afwachting en voeg het product toe dat zojuist geïmporteerd is.

      4. Je kan nu gelijk door naar stap 3.

  3. Ga terug naar de bestelling import status pagina en klik op Opnieuw proberen bij de bestelling die niet is geïmporteerd. Refresh hierna de pagina en controleer of de bestelling nu wel op Imported staat.

    Is dit het geval dan is het probleem opgelost. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Can't import orders with unkown SKUs

De volgende fout uit de Import Status pagina, Cant import orders with unknown skus. Products without sku: [Productnaam] vereist meer werk. Je moet ervoor zorgen dat alle producten op je verkoopkanaal voorzien zijn van een SKU. Je kan deze bestellingen niet meer importeren omdat na het toevoegen van de SKU aan de producten in het kanaal, deze in de bestelling zonder SKU blijven staan. Dit zou alleen kunnen als je de producten in de bestelling op het verkoopkanaal kan vervangen met dezelfde producten die nu wel een SKU bevatten.

Als dat niet kan, is je enige optie om de bestellingen aan te maken in Lyra en deze vervolgens na verwerking handmatig af te melden in je verkoopkanaal. Nieuwe bestellingen worden uiteraard wel op de juiste manier geïmporteerd.

Bestelling is betaald maar importeert niet

Als een bestelling voorheen nog niet betaald was en nu wel, kan je verwachten dat de bestelling niet wordt geïmporteerd. Deze bestelling kunnen we alsnog importeren op de volgende manier.

  1. Ga naar Instellingen Verkoopkanalen [verkoopkanaal in kwestie]

  2. Selecteer bij Startdatum de datum van de geplaatste bestelling die geïmporteerd moet worden.

  3. Sla de wijziging op en klik vervolgens bovenaan de pagina op de knop Import status.

  4. Op de Import status pagina scroll je naar het einde van de pagina waar je vervolgens klikt op Reset.

  5. Als laatst klik je bovenaan de pagina op Poll orders manually. Na een paar minuten kan je de pagina refreshen en zou de bestelling geïmporteerd moeten zijn.

Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact met ons dmv de blauwe chat-knop rechtsonder in het scherm.

Was dit een antwoord op uw vraag?