Bestelling details

Een bestelling bevat informatie over de klant, producten, status, labels en uitgevoerde acties

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Een bestelling openen verteld je alles over de bestelling waaronder de bestelde producten, status van de bestelling, adresgegevens, aangemaakte verzendlabels en bijbehorende picklijsten. Vanuit dit overzicht vind je ook een reeks aan acties die je kan uitvoeren.


Onder details vind je de volgende informatie over een bestelling:

  • Fulfilmentklant

  • Verkoopkanaal

  • Verzend- en factuuradres

  • VVB vervoerder

  • Verwachte verzenddatum

  • Producten

Zowel de adressen als de producten kunnen aangepast worden vanaf hier. Het toevoegen of verwijderen van producten en het aanpassen van het adres verwijdert wel de openstaande picklijsten. Een picklijst kan je na het aanpassen weer aanmaken.

Naast details vind je de zendingen. Dit zijn alle labels die aangemaakt zijn in de picklijsten van de bestelling. Hiernaast vind je ook de log. Dit zijn alle uitgevoerde acties van de bestelling zoals het wijzigen van status, adres of product wijzigingen en aangemaakte picklijsten.

Naast informatie vinden over de bestelling zijn ook meerdere acties mogelijk vanuit dit overzicht. Zo vind je rechtsboven een knop voor de pakbon, link naar de bijbehorende picklijst en een kebabmenu met de volgende acties:

  • Urgent: Priotiseer bestelling door ze urgent te maken. Deze komen boven aan de lijst te staan en kunnen ook specifiek op gefilterd worden.

  • Maak picklijst aan: Mocht de bestelling de status "Backorder" bevatten of als de laatste picklijst is verwijderd door aanpassingen of door het pauzeren van de order, dan kan je een nieuwe picklijst aanmaken door te klikken op "Maak picklijst".

  • Retourpagina: Maak een nieuwe retour aan voor de klant met een retourlabel zodat deze retour gestuurd kan worden. Ook kun je de URL hiervan doorsturen naar de klant om het zelf te doen. Uiteraard kan de klant ook zelf naar het retourportaal gaan en de bestelling opzoeken.

  • Maak retour aan: Als de bestelling al retour verzonden is of verzonden is zonder gebruik te hebben gemaakt het retourportaal, is het verstandig om de retour handmatig aan te maken.

  • Dupliceer bestelling: Dupliceer een bestelling als blijkt dat deze opnieuw verzonden dient te worden.

  • Snooze bestelling: Een bestelling snoozen zorgt ervoor dat de bestelling niet meer verwerkt wordt tot de ingestelde tijd. De status van de bestelling veranderd naar "Snoozed" en bijbehorende picklijsten worden ook gesnoozed.

  • Unsnooze bestelling: Als een bestelling vroegtijdig ontsnoozed moet worden klik je op de "Unsnooze bestelling" knop.

  • Pauzeer bestelling: Een bestelling pauzeren heeft grotendeels de zelfde werking als het snoozen van een bestelling, maar zonder een ingestelde periode. De bestelling blijft gepauzeerd totdat hier handmatig een picklijst voor wordt aangemaakt. Bijbehorende picklijsten worden verwijderd bij het pauzeren van een bestelling.

  • Annuleer bestelling: Als een bestelling verwijderd/geannuleerd moet worden kan dit met de "Annuleer bestelling" knop. Bijbehorende picklijsten worden verwijderd en de gereserveerde voorraad wordt vrijgegeven.

Mocht je een bericht willen achterlaten over de bestelling aan collega's of aan de fulfilmentklant dan kan je naast het kebabmenu klikken op het wolkje om een bericht achter laten met een bijlage zoals een "mee te leveren document" of een afbeelding.

Was dit een antwoord op uw vraag?