Naar de hoofdinhoud
Inslagbestelling aanmaken

Met een inkoopbestelling kondigt een fulfilmentklant aan dat voorraad naar het magazijn gestuurd zal worden.

Meer dan 3 maanden geleden bijgewerkt

Fulfilmentklanten zullen voorraad op willen sturen naar het magazijn om bestellingen verwerkt te krijgen. Deze voorraad moet dan uiteraard wel verwacht en voorzien zijn van de juiste informatie om correct en snel ingeslagen te worden.


Het is belangrijk je fulfilmentklanten te instrueren hoe de inkoopbestelling correct moet worden aangemaakt en hoe de bijbehorende voorraad voorbereid moet worden voor verzending. Het niet correct opvolgen van de instructies kan leiden tot het verliezen van voorraad, verkeerde aantallen inslaan, extra verwerkingstijd of vertraging.

Inkoopbestelling aanmaken

Zowel de fulfilmentpartij als de fulfilmentklant kan een inkoopbestelling aanmaken:

  1. Klik links in het menu op Inslag

  2. Klik rechtsboven op de + Nieuwe inkoopbestelling knop

  3. In de sectie Setup selecteer je de fulfilmentklant en leverancier. Als je leverancier niet in de lijst staat kies je voor Onbekende leverancier

  4. Indien je wilt dat de inkoopbestelling en bijbehorende documenten worden gemaild naar de leverancier, check je de Verstuur kennisgeving naar leverancier

  5. Als je geen leverancier hebt gekozen vul je in de sectie Leverancier aanmaken de gegevens van de leverancier in.

  6. In de sectie Bezorging geven we aan of de zending in dozen, pallets, rolcontainers of in een zeecontainer komt.

  7. Geef aan in welk magazijn de zending wordt geleverd, op welke datum deze geleverd zal worden, wie de vervoerder is en de bijbehorende trackingnummer.

  8. Uiteindelijk vul je de voorraad informatie in. Vul het aantal stuks, het product en in hoeveel dozen of pallets deze worden geleverd.

  9. Om meer producten toe te voegen klik je op de +Product toevoegen knop.

  10. Indien de producten ook nog extra value added services verricht moeten worden, kun je rechts op + Dienst klikken en de dienst selecteren die uitgevoerd moet worden voor het product. Deze diensten kan je aanmaken in de instellingen.

  11. Als alles ingevuld is kan je de inkoopbestelling aanmaken door op Opslaan te klikken.

Zending voorbereiden

Het is heel belangrijk dat de voorraad bij aankomst snel en duidelijk identificeerbaar zijn. Het is dan ook aangeraden om de zending op de volgende manier voor te bereiden door de leverancier:

  1. Na het aanmaken van de inkoopbestelling kan je identificatielabels downloaden. Deze labels bevatten informatie over de inkoopbestelling zoals EAN, productnaam, aantal stuks, PO ID en een barcode die leid naar de inkoopbestelling. Als je tijdens het aanmaken van de inkoopbestelling hebt aangegeven de leverancier in te lichten per mail dan hebben zij dit bestand ook ontvangen.

  2. Druk de labels allen 1x af en plak deze op de dozen of pallets. Er is een label voor elke doos/pallet die wordt verstuurd dus elk label is uniek.

  3. Om consistentie te houden in het aantal stuks per doos is het aangeraden om de aantallen gelijk te verdelen over de dozen of pallets.

  4. Zorg ervoor dat er 1 EAN per doos is. Als dat niet mogelijk is zorg er dan voor dat dit duidelijk is vermeld in de inkoopbestelling als notitie.

Was dit een antwoord op uw vraag?