Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesTips & tricks
Voorraad synchroniseren met je verkoopkanaal
Voorraad synchroniseren met je verkoopkanaal

Als je product-voorraad niet update, dan is de connectie niet gelegd en kunnen we een hard (stock) sync doen

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Als je dezelfde producten verkoopt op verschillende verkoopkanalen dan kan het voorkomen dat je voorraad niet update. Er zijn een aantal mechanismes die hier voor zorgen en als deze niet gevestigd zijn dan zal een voorraad update niet plaatsvinden.

Volg alle stappen in het artikel om je producten succesvol te synchroniseren!

Hoe synchroniseer je producten aan de verkoopkanalen?

Je kan producten toevoegen door deze te importeren via een xlsx. bestand, handmatig toe te voegen of door ze te importeren uit het verkoopkanaal. Als je deze importeert uit het verkoopkanaal dan is er direct een "connectie" gelegd tussen het product en het verkoopkanaal. Maar als het toevoegen op een andere manier is gedaan dan zal deze connectie er nog niet zijn. Deze connectie kan gevestigd worden als een bestelling is geplaatst met deze producten maar dat is niet goed genoeg als je vooraf al je voorraad goed moet hebben.

Er is dus een methode om de sync alsnog voor elkaar te krijgen zonder eerst bestellingen te ontvangen.

  1. Zorg ervoor dat de producten in Lyra staan met de SKU of EAN uit het verkoopkanaal ingevuld in de SKU of barcode veld van elk product in Lyra.

    Je kan dit ook in bulk doen via Excel of Sheets. Meer daarover hier te vinden

  2. Vestig de connectie tussen de producten en het verkoopkanaal waar je producten van wilt synchroniseren.

    1. Ga naar Integraties Verkoopkanalen → Open verkoopkanaal.

    2. Klik bovenaan de instellingen op Importeer producten.

  3. Je kan producten hierop controleren door rechtsonderin de productpagina te kijken met welke kanalen dit product gesynced is.

    Als je de producten correct hebt voorzien van de EAN of SKU in Lyra dan zullen er geen producten nu terecht komen in Producten in afwachting en is de connectie gevestigd. Als dat wel is gebeurd kan je contact met ons opnemen om het probleem uit te zoeken.

Hoe forceer ik een voorraad-update na de product synchronisatie?

Zodra je de producten succesvol hebt gesynchroniseerd kan je de voorraad in één keer hard syncen.

Wacht 10-15 minuten na het synchroniseren van de producten om een stock sync te doen!

  1. Ga naar de verkoopkanaal instellingen.

  2. Doe een stock sync.

    1. Klik rechts van de Verkoopkanaal opslaan knop op de drie-puntjes.

    2. Click op Stock sync

Nu wordt de voorraad van je producten geupdate. Vanaf nu staat je voorraad goed en zal bij voorraad wijzigingen in Lyra deze ook gereflecteerd worden in het verkoopkanaal.

Gefeliciteerd, je hebt succesvol de voorraad van je producten gesynced met je verkoopkanaal!🎉

Was dit een antwoord op uw vraag?