Alle collecties
Hoe gebruik je Lyra WMS
Picklijsten
Automatisch snoozen van picklijsten en bestellingen
Automatisch snoozen van picklijsten en bestellingen

Haal bestellingen die niet verwerkt mogen, kunnen of hoeven te worden uit het zicht door deze met regels automatisch te snoozen.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Automatisch snoozen houdt in dat je met regels zelf kan instellen onder welke condities een picklijst of bestelling moet worden gesnoozed als deze wordt aangemaakt. Zo snooze je orders die je pas de volgende ochtend hoeft te verwerken, op de ingestelde verzenddatum of omdat deze een adres fout heeft en aangepast moet worden.

Om de snooze te automatiseren moet je eerste een snooze reden aanmaken.

Een snooze reden aanmaken

  1. Ga links in het menu naar Instellingen.

  2. Ga naar Automatisering ā†’ Snooze redenen.

  3. Klik op Uitstelreden toevoegen om een snooze reden aan te maken

  4. Kies het Type snooze reden voor bestellingen of picklijsten.

  5. Vul de Retourreden in onder Naam en Code om een referentie toe te wijzen.

  6. Kies een Fulfilmentklant als de snooze reden alleen zichtbaar moet zijn bij orders of picklijsten van de gekozen fulfilmentkant.

  7. Sla de snooze reden op met Save snooze reason.

Snooze reden automatiseren

Zodra je de snooze reden hebt aangemaakt kan je Triggers toepassen. Dit zijn de condities waar de bestelling of picklijst aan moet voldoen om bij het aanmaken direct gesnoozed te worden onder deze snooze reden.

  1. Open de snooze reden die je wilt automatiseren en klik op + Add trigger.

  2. Kies de prioriteit van de trigger. Hoe lager het getal des te hoger te de prioriteit beginnend bij 0. Prioriteiten bepalen de uitvoervolgorde van de triggers. Als je twee snooze redenen hebt die een trigger bevatten met overlappende condities dan kan je de uitvoervolgorde veranderen door de prioriteit te veranderen.

  3. Kies de Trigger, dus wanneer de snooze toegepast moet worden.

  4. Kies tot wanneer de snooze toegepast moet worden. Hiervoor heb je opties in uren, dagen, volgende werkdag, volgende dag of tot verwachtte verzenddatum.

  5. Nadat je de Trigger hebt ingesteld, kan je de condities toevoegen voor wanneer deze trigger toegepast moet worden.

  6. Nadat je de condities hebt toegevoegd, sla je alles op door op Save snooze reason te klikken.

Was dit een antwoord op uw vraag?