Adding boxes to your pick list can be done manually or automatically, as I will explain in this article. Either way, keeping track of the boxes used is beneficial for many reasons. It helps you monitor your inventory, calculate packaging costs, and determine whether a carrier surcharge was justified or not.
Dozen instellen om automatisch toegevoegd te worden aan picklijsten
Voeg eerst je dozen toe als packing_material. Uitleg hier te vinden.
Open de product-pagina van één van de dozen en klik op Product aanpassen.
Vul bij Prijzen in het veld Aankoopbedrag de inkoopprijs in van de doos.
Scroll onderaan de pagina naar Automatisch toevoegen aan picklijst.
Je kan dozen toevoegen op basis van afmetingen maar ook andere condities zoals fulfilmentklant, verkoopkanaal, specifieke producten of gewicht.Check de box Dit product is een doos.
Je maakt Regels waar je verschillende Condities aan toevoegt. Een regel houdt in dat de doos wordt toegevoegd als alle condities van deze regel van toepassing zijn. Een conditie maakt onderdeel uit van een regel.
Example: The box will be added
If:
• Sales channel contains bol.com AND
• Total number of products in the order equals 2
OR
If:
• Recipient’s country is the Netherlands AND
• Total weight of the order is 1000 grams
Then: Add the box to the pick list.Example: The box will be added
7. Once you have set the conditions, save the changes by clicking Save at the top of the page.