Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesTips & tricks
Intercom koppelen om met je klanten te kunnen chatten.
Intercom koppelen om met je klanten te kunnen chatten.

Intercom is een krachtige tool voor het bieden van directe ondersteuning en het aangaan van gesprekken met fulfilment klanten.

Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Door de chatbubble van intercom op de juiste manier te integreren, kan je klanten een naadloze ervaring bieden en tegelijkertijd waardevolle inzichten verzamelen. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je de Intercom chatbubble kunt integreren met behulp van alleen de Intercom ID.

Belangrijk! Als je je eigen intercom koppelt blijft de chat voor jou en je collega's nog steeds een chat met de klantenservice van Lyra. We passen alleen de chat aan voor je fulfilment klanten.

Intercom chat koppelen

  1. Om de Intercom chat te koppelen heb je je intercom id nodig. Deze kan je op 2 manieren vinden:

    1. De gemakkelijkste manier om je Intercom id te vinden, is door de URL van een willekeurige pagina die je open hebt in Intercom te controleren. Het is de code die na "apps/" in de URL komt. In dit voorbeeld, als we de URL controleren, kunnen we zien dat de intercom id gkeb4bs is.

    2. Je intercom id is ook te vinden in intercom onder Settings > Installation > Web in het "With code" tabblad:

      Belangrijk: Je intercom id zal steeds je App ID (app_id) worden genoemd in de codefragmenten, zoals in de JavaScript-code die je kan gebruiken om de Messenger te installeren buiten lyra om.

  2. Kopieer deze code en ga vervolgens naar Instellingen > Bedrijfsinstellingen

  3. Plak de code onder het kopje Intercom in het in het text-veld App ID

  4. Klik op opslaan.

🎉 Gefeliciteerd! Je hebt Intercom aan Lyra gekoppeld.

Was dit een antwoord op uw vraag?